Hjælp til webshoppen

Få svar på de fleste spørgsmål vedrørende webshoppen.

Klik på et spørgsmål og svaret kommer frem nedenunder.

Du kan altid bestille vores standardvarer via vores webshop. Ved specialvarerne skal vi have taget dine mål, så vi sikrer, at tøjet kommer til at passe præcist til dig. Om et produkt er en specialvare, fremgår tydeligt på produktsiden i vores webshop. Du er altid velkommen til at besøge vores showroom eller booke et uforpligtende hjemmebesøg, sambesøg ol.

Ring eller skriv for at høre mere eller for at booke en aftale.

Kontakt Pia - vores kompetente konsulent og ergoterapeut
Mobil: 40 89 01 00
Mail: ptk@ablenordic.dk

Kontakt DARO
Tlf.: 75 88 16 22
Mail: daro@ablenordic.dk 

Fortvivl ikke. Vi er her for at hjælpe dig. Telefonerne er åbne mandag-torsdag fra kl. 7.30-16 og fredag fra kl. 7.30-12.

TIP! Hos DARO, kan du få sendt en vare hjem til dig selv, for at afprøve funktioner, størrelse ol. Vi kan også sende stofprøver ud, hvis du er i tvivl om kvalitet eller farve. Du skal dog være opmærksom på, at returnering af afprøvede varer og stofprøver er for egen regning.

Kontakt Pia - vores kompetente konsulent og ergoterapeut
Mobil: 40 89 01 00
Mail: ptk@ablenordic.dk

eller

Kontakt DARO
Tlf.: 75 88 16 22
Mail: daro@ablenordic.dk 

I webshoppen kan du betale med:

  • Visa/Dankort
  • Dankort
  • MobilePay

Ved ordre afgivet ved opmåling eller telefonbestilling, fremsender vi faktura sammen med varen. Det er herefter muligt at betale ved bankoverførsel eller FIK-kode.

Ja. Når du betaler med betalingskort i webshoppen, er du sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.

Informationer om betalingskort bliver sendt videre til PBS i krypteret form og bliver ikke gemt eller opbevaret i vores system.

Ja, det kan du. Som offentlig indkøber kan du også handle på daro.dk. I forbindelse med betalingen, skal det blot markeres, at du vil betale med dit EAN-nummer samt indtaste de nødvendige oplysninger. Herefter bliver fakturaen sendt elektronisk.

Skal varerne sendes til en borger eller beboer på et plejehjem/bosted, klarer vi også det. Du indtaster blot disse oplysninger under "anden leveringsadresse".

Ring eller skriv, hvis du har spørgsmål.

Kontakt Pia - vores kompetente konsulent og ergoterapeut
Mobil: 40 89 01 00
Mail: ptk@ablenordic.dk

Kontakt DARO
Tlf.: 75 88 16 22
Mail: daro@ablenordic.dk

Ja. Alle vores priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inkl. 25% moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle priser er dagspriser.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer

Efter din bestilling, vil du modtage en mail med din ordrebekræftelse. Modtager du ikke en mail fra os, kan det skyldes, at mailen er opfanget af dit spamfilter. Check derfor venligst din spammail. Er du stadig i tvivl, om din ordre er gået igennem, så kontakt os venligst på tlf. 75 88 16 22 eller send os en mail på daro@ablenordic.dk

Når du handler i webshoppen, betaler du 100 kr. inkl. moms i fragt, uanset pakkens størrelse.

Ja, det kan du. Vi bestræber os på at levere vores standardvarer fra dag-til-dag ved bestilling inden kl. 13. Ved specialvarer, er der længere leveringstid, eftersom der skal tages mål og produktet skal specialsyes.

Vi sender dine varer direkte til dig med GLS. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, oprettes en fuldmagt, der muliggør at GLS-chaufføren må stille varen uden kvittering.

Ønsker du dine varer sendt til en anden modtageradresse, kan du også angive dette.

OBS! Vi sender kun ordrer, som er til levering i Danmark.

Specialdesignet tøj kan være et hjælpemiddel, hvis det i hverdagen kompenserer for funktionsnedsættelser og sygdom eks. ved at det:

  • Letter af- og påklædningen.
  • Understøtter brugers egne ressourcer og mestringsevne.
  • Reducerer håndtering, træk, løft og foroverbøjninger.
  • Understøtter kliniske behov som fx reduktion af sårudvikling, brug af mavesonde, stomipose, ble mv.

Forhør dig ved din hjemkommune om dine muligheder for støtte jf. Serviceloven

Så snart du modtager dine varer, bør du tjekke om indholdet svarer til ordrebekræftelsen. Såfremt du konstaterer fejl eller mangler på de leverede varer, skal du straks kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22.

Du kan naturligvis få byttet din standardvare til en anden model, farve eller størrelse, hvis varen ikke er som du havde forventet. Varen skal blot være ubrugt og mærker ol. skal være intakte.

Hvis du ønsker at bytte en vare, skal du kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22. Husk at oplyse ordrenummer og dit fulde navn. Herefter sender du varen retur vedlagt faktura og information om hvilken model eller størrelse, du ønsker i stedet.

Bemærk! Du skal selv betale fragtomkostningerne ved ombytning af en vare.

Pakken skal sendes til:

able nordic a/s
DARO
Skavholmvej 8C, 1.
8520 Lystrup

Du har altid 14 dages returret på bestilte standardvarer. Fortrydelsesretten løber fra modtagelsesdagen, til den dag varen sendes afsted igen. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen er ubrugt.

Specialvarer, dvs. varer i andre farver end standardfarver, varer der er fremstillet efter personlige mål eller varer med særlig tilpasning, tages ikke retur.

Hvis du ønsker at sende en vare retur, skal du kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22. Husk at oplyse ordrenummer, dit fulde navn samt registrerings- og kontonummer, hvortil penge skal tilbageføres.

Returpakken skal indeholde original faktura eller en fakturakopi. Varen skal være i samme stand og mængde, som ved modtagelsen.

Bemærk!

  • Du skal selv betale fragtomkostningerne ved returnering af en vare.
  • Vi modtager ikke varer pr. efterkrav.

Returpakken skal sendes til:

able nordic a/s
DARO
Skavholmvej 8C, 1.
8520 Lystrup

 

Så snart vi har modtaget, undersøgt og godkendt din vare, får du en mail med en bekræftelse på returneringen. Herefter tilbagefører vi købsprisen til det oplyste kontonummer indenfor få dage.

Du kan reklamere over en defekt eller beskadiget vare. Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til dansk købelov. Det omfatter materiale- og produktionsfejl og således ikke ved:

  • Forkert brug
  • Forkert vask
  • Forkert vedligehold
  • Uautoriseret indgreb
  • Almindelig slidtage/slitage

Reklamationen skal indeholde en beskrivelse af fejlen samt et billede af samme og bedes sendt til mail daro@ablenordic.dk.

Herefter vurderes varen og du vil modtage yderligere information ift. mulig returnering, reparation, ombytning eller evt. kreditering.

I forbindelse med godkendte reklamationssager afholder DARO returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Omhandler reklamationen en fragtskade, skal DARO have besked hurtigst muligt - dog senest 7 dage efter at varen er leveret. Reklamationen skal indeholde et billede af den beskadigede emballage/vare samt et billede af GLS-mærket.

Alle reklamationer skal i første omgang sendes til daro@ablenordic.dk.

Tal med en ekspert!

Pia M Baggrund
Pia Tøttrup Kobberø
Salgskonsulent

+45 40 89 01 00
ptk@ablenordic.dk

Kontakt os