Handelsbetingelser


Inden du handler i DAROs webshop, opfordrer vi til at du læser vores handelsbetingelser igennem.

DARO by able nordic a/s
Skavholmvej 8C, 1.
8520 Lystrup

Tlf: (+ 45) 75 88 16 22
Mail: daro@ablenordic.dk
CVR: DK 87669017

Fragtpriser

Vi sender dine varer direkte til dig med GLS. Det koster 100 kr. inkl. moms i fragt, uanset pakkens størrelse.

Bemærk! Vi sender kun ordrer, som er til levering i Danmark.

 

Leveringstid
  • Standardvarer: Leveres dag-til-dag (lagerføres i Lystrup).
  • Specialvarer: Varierer fra 3-5 uger afhængig af opgavetype.

 

Betalingsbetingelser

I webshoppen kan du betale med Visa/Dankort, Dankort og MobilePay. Alle priser er dagspriser og er angivet i DKK inkl. moms. Købsaftaler, ordrebekræftelser og lignende indgås på dansk.

Når du betaler med betalingskort i DAROs webshop, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. 

Du har heller ingen selvrisiko i det tilfælde, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Sockets Layer) i sit betalingssystem. Derfor er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr., hvis dit betalingskort misbruges ved brug af pinkode.

Informationer om betalingskort bliver sendt videre til PBS i krypteret form, og bliver ikke gemt eller opbevaret i vores system.

 

Reklamationsret

Du kan reklamere over en defekt eller beskadiget vare. Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til dansk købelov. Det omfatter materiale- og produktionsfejl og således ikke ved:

  • Forkert brug
  • Forkert vask
  • Forkert vedligehold
  • Uautoriseret indgreb
  • Almindelig slidtage/slitage

Bemærk! Omhandler reklamationen en fragtskade, skal DARO have besked hurtigst muligt - dog senest 7 dage efter at varen er leveret. Reklamationen skal indeholde et billede af den beskadigede emballage/vare samt et billede af GLS-mærket.

 

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler, udeblevne leverancer eller hvis du ønsker at sende en vare retur, skal du kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22. Husk at oplyse ordrenummer, dit fulde navn samt registrerings- og kontonummer, hvortil penge evt. skal tilbageføres.

Ved reklamation, skal der sendes en mail med en beskrivelse af fejlen samt et billede af samme til mail daro@ablenordic.dk.

Herefter vurderes din sag og du vil modtage yderligere information ift. mulig returnering, reparation, ombytning eller evt. kreditering.


Bemærk venligst

  • Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.
  • Du skal selv betale fragtomkostningerne ved returnering af en vare.
  • I forbindelse med godkendte reklamationssager afholder DARO returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
  • Vi modtager ikke varer/pakker pr. efterkrav.
  • Specialvarer, dvs. varer i andre farver end standardfarver, varer der er fremstillet efter personlige mål eller varer med særlig tilpasning, tages ikke retur.

Returpakken skal indeholde original faktura eller en fakturakopi og varen skal være i samme stand og mængde, som ved modtagelsen.


Returpakker skal sendes til:

DARO by able nordic a/s
Skavholmvej 8C, 1.
8520 Lystrup


Tip! Returnering kan også ske, ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer, hvortil penge skal tilbageføres, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages returret på bestilte standardvarer. Fortrydelsesretten løber fra modtagelsesdagen, til den dag varen sendes afsted igen. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis varen er ubrugt.

Bemærk! Specialvarer, dvs. varer i andre farver end standardfarver, varer der er fremstillet efter personlige mål eller varer med særlig tilpasning, tages ikke retur.

Ønsker du at returnere en standardvare, skal du kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22. Husk at gøre opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret og oplys ordrenummer, dit fulde navn samt registrerings- og kontonummer, hvortil penge skal tilbageføres.

Så snart vi har modtaget, undersøgt og godkendt din vare, får du en mail med en bekræftelse på returneringen. Herefter tilbagefører vi købsprisen til det oplyste kontonummer indenfor få dage.

Bemærk! Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren ikke have retur.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Ombytningsret

Hos DARO kan du naturligvis få byttet din vare til en anden model, farve eller størrelse, hvis varen imod forventning ikke passer dig. Varen skal blot være ubrugt og mærker og lignende skal være intakte.

Bemærk! Specialvarer, dvs. varer i andre farver end standardfarver, varer der er fremstillet efter personlige mål eller varer med særlig tilpasning, kan ikke ombyttes.

Hvis du ønsker at bytte en vare, skal du kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22. Husk at oplyse ordrenummer og dit fulde navn. Herefter sender du varen retur vedlagt faktura og information om, hvilken model eller størrelse, du ønsker i stedet.

Fælles for fortrydelses- og ombytningsret gælder, at du selv skal betale fragtomkostningerne ved returnering af en vare.

Returpakker skal sendes til:

DARO by able nordic a/s
Skavholmvej 8C, 1.
8520 Lystrup

 

Modtagelse af varer

Når du har modtaget dine varer, bør du altid tjekke om indholdet svarer til ordrebekræftelsen. Såfremt du konstaterer fejl eller mangler på de leverede varer, skal du straks kontakte DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22.

Er der tale om en fragtskade, skal DARO have besked hurtigst muligt - dog senest 7 dage efter at varen er leveret. Reklamationen skal indeholde et billede af den beskadigede emballage/vare samt et billede af GLS-mærket.

 

Personlige oplysninger

For at indgå en aftale med DARO via webshoppen, skal du lade dig registrere med følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

 

Bestilling af varer
  1. Find de ønskede varer i webhoppen og læg dem i kurven.
  2. Klik på "Kurv". Du kan her se en oversigt over de varer, du har valgt samt det samlede fakturabeløb.
  3. Klik på "Gå til kassen" og vælg hvilken kundetype du er - privat, offentlig indkøber eller andet.
  4. Udfyld herunder de påkrævede felter og klik på "Fortsæt til Levering" og derfra videre på "Fortsæt til Betalingsmetode". 
  5. Tjek dine informationer grundigt, læs og accepter vores handelsbetingelser og klik så videre på "Fortsæt til Betaling".
  6. Vælg din ønskede betalingsmetode - Visa/Dankort, Dankort eller MobilePay og indtast de påkrævede data og gennemfør købet. 
  7. Du modtager nu ordrebekræftelse på den mailadresse, du har opgivet. Vi anbefaler, at du printer den ud, så du har et dokument på din bestilling.

Ønsker du at bestille varer, som er tilpasset lige netop dig, kan du altid kontakte os på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75 88 16 22.

 

Sikkerhedsmæssige forholdsregler

Vær omhyggelig med at bestille din vare i den rigtige størrelse og pasform. De fleste af vores produkter er specielt tilpasset forskellige hjælpemidler såsom kørestole. Det er derfor vigtigt, at tøjet f.eks. ikke bliver for stort, så det kan sætte sig fast i hjul og andre genstande, der kan føre til ulykker.

DARO tager forbehold for prisændringer, tastefejl, udsolgte varer og lignende.

Kontakt os