Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Inden du handler i DARO A/S´s netshop opfordrer vi til, at du læser vores betingelser igennem.


DARO A/S
Skavholmvej 8
DK-8520 Lystrup
Tlf.: 75881622
E-mail: daro@ablenordic.dk
CVR nr.: DK 87669017

Fragtpriser:

DARO sender dine varer direkte til dig med Post Danmark.
Vi sender kun ordrer, som er til levering i Danmark.

Leveringstid:
2-14 arbejdsdage.

Betalingsbetingelser:
Hos DARO A/S kan du betale med Dankort eller Visa/Dankort. Alle priser er dagspriser og er angivet i DKK incl. moms.
Købsaftaler, ordrebekræftelser og lignende indgås på dansk.

Når du betaler med betalingskort i DARO`s netshop, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt.

Du har heller ingen selvrisiko for det tilfælde, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Sockets Layer) i sit betalingssystem. Derfor er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.

Informationer om betalingskort bliver sendt videre til PBS i krypteret form, og de bliver ikke gemt eller opbevaret i vores system.

Reklamationsret
DARO yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles DARO inden for rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder DARO returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

DARO A/S
Skavholmvej 8 
8520 Lystrup

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Bemærk at vi ikke modtager varer pr. efterkrav.

Hvis du ønsker at bestille varer uden for standard, dvs. i andre farver end standardfarver, efter personlige mål eller tilpasning, kan DARO A/S ikke tage varen retur.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet, og herefter skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på daro@ablenordic.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren ikke have retur

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ombytningsret:
Hos DARO A/S kan du naturligvis få byttet din vare til en anden model, farve eller størrelse, hvis varen imod forventning ikke passer dig. Varen skal blot være ubrugt, og mærker og lignende skal være intakte.

Hvis du ønsker at bytte en vare, bør du tage kontakt til DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75881622 og oplyse ordrenr. og navn. Herefter sender du varen retur vedlagt faktura og information om hvilken model eller størrelse, du ønsker i stedet.

Fælles for fortrydelsesret og ombytningsret gælder, at du selv betaler porto, når du sender en vare retur.

Varen sendes til vores adresse:
DARO A/S
Skavholmvej 8
8520 Lystrup

Modtagelse af varer:
Når du har modtaget dine varer, bør du checke om indholdet svarer til ordrebekræftelsen. Såfremt du konstaterer fejl eller mangler på de leverede varer, skal du straks tage kontakt til DARO på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75881622

Personlige oplysninger:
For at indgå en aftale med Daro via shoppen, skal du lade dig registrere med følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Bestilling af varer:

  1. Find den ønskede vare i shoppen
  2. "læg" den i kurven
  3. "gå" til kassen/betaling. Her kan du se en oversigt over de varer, du har valgt ud og det samlede fakturabeløb incl. leveringsomkostninger.
  4. Tast herefter dit betalingskortnummer, udløbsdato, og kontrolnummer
    Dit køb er først afsluttet, når du har trykket "afslut køb".

Herefter modtager du en ordrebekræftelse, på den e-mailadresse, du har opgivet. Vi anbefaler, at du printer den ud, så du har et dokument for bestillingen.

Ønsker du at bestille varer, som er tilpasset lige netop dig, kan du altid kontakte os på mail daro@ablenordic.dk eller tlf. 75881622.

Sikkerhedsmæssige forholdsregler:
Vær omhyggelig med at bestille varen i den rigtige størrelse og pasform. De fleste af vores produkter er specielt tilpasset forskellige hjælpemidler såsom kørestole. Derfor er det vigtigt, at tøjet for eksempel ikke bliver for stort, så det kan sætte sig fast i hjul og andre genstande, der kan føre til ulykker.

Reklamation:
Alle varer pakkes på vores lager og tjekkes for fejl og mangler. Modtager du mod forventning et produkt, som ikke er i orden eller er pakket forkert, kan du kontakte os på mail daro@ablenordic.dk eller ringe på tlf. 75881622.

Ifølge. købeloven er der 24 mdr. reklamationsret på fabrikations- og materialefejl. Bliver varen defekt som følge af almindeligt slid eller ukorrekt brug, er den ikke omfattet af reklamationsfristen.

Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Vi refunderer fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk under alle omstændigheder at vedlægge faktura eller ordrenummer samt en beskrivelse af fejlen ved varen.

DARO A/S tager forbehold for prisændringer, tastefejl, udsolgte varer og lignende.